söndag 22 mars 2015

Ultrafighter ~


____________________________________________________________________________
 
 
Smeknamn: Ultra
 
Född: 2002-09-11
 
Ras: Anduliser
 
Mankhöjd: 165 cm
 
 

 Ultrafighter eller Ultra som hon kallas, är ett piggt och livligt sto på 13 år. Hon älskar att springa och hoppa, ho har en kapplöpningskarriär.

När jag var på biblioteket för att låna en bok, stod datorn ledig och jag surfade in på Silverglades hästsportcenters hemsida. Jag klicka mig in på "till salu"-sidan och fastnade direkt för ett brunt 10 årigt sto med kapplöpningskarriär.

När jag kom hem sa jag till Herman att köra mig till Baronessans galoppbana, och där på den ofärdiga banan pågick ett lopp. Jag pekade på det vackra stoet som låg i täten. När hon gick i mål var hon först med ett stort försprång och ryttaren kastade sig av hästen och tog emot pokalen. På sidan av banan stod en vitklädd dam med lila klänning. Det måste vara Baronessan! Jag frågade hur mycket jag kunde få stoet för, och det var förvånadsvärt billigt!

 Så nu tävlar jag och Ultra nästan varje månad och hon är även väldigt lätthanterad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar