lördag 21 mars 2015

Babybeauty ~


 


______________________________________________________________________________
 
 
Smeknamn: Baby
 
Född: 2010-05-11
 
Kön: Sto
 
Ras: Nordsvensk
 
Mankhöjd: 180 cm
 
När jag var ute på en morgonritt med Pop en dag i Maj såg jag en hästtransport stå på Moorlands strand. Det hoppade ut två gubbar med Dark Core kläder och öppnade transporten. Jag blev genast orolig, jag vet ju att DC knappast är hästvänner. Så jag satte av i full galopp till stranden och lät Pop beta vid Mrs Holdsworts hus. Jag sprang fram till transporten. "Behöver ni hjälp eller" frågade jag. Gubbarna nickade motvilligt och sprang sedan iväg. När jag gick in i transporten såg jag ett vackert stort, nordsvenskt sto med stora, vackra ögon. Jag visiterade och märkte ett stort sår, en reva på benet under hovskägget. Jag åkte till veterinären och såret var infekterat...
 
Någon vecka senare hälsade jag och Pop på i djursjukhuset. Veterinären sa att jag fick ta hem henne. I början var hon lite rädd och undvek andra människor. Men nu är hon en riktigt lugn madam som gärna står och gosar i ett hörn. Men att dra vagn är ju fasligt roligt det också!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar