torsdag 19 mars 2015

Rubykiss ~

________________________________________________________________________________
 
 
Smeknamn: Ruby
 
 
Född: 2010-09-14
 
Kön: Sto
 
Ras: Tinkerhäst
 
 
Mankhöjd: 180 cm
 
 
Rubykiss eller Ruby som hon också kallas är som man hör på namnet, en riktig Rubin. Hon älskar att bli ompysslad och är en riktig diamant. Hon och jag hoppar nu 90 cm högt.
 
 
På halloween 2014 satt jag och Herman i köket och tittade ut genom fönstret på alla utklädda barn och delade ut godis. Jag satt och kollad på vår laptop efter hästar och hittade några riktigt vackra fullblodskorsningar och varmblodstravare. Jag fastnade för ett arabiskt fullblod med prickar och brun, lockig man. När Herman kom in och skulle kolla på adressen slog en blixt ner på vårt tack (tack och lov, åskledare) och strömmen gick. Jaha, då får vi kolla i tidningen då...
 
 
Efter en halvtimme hittar jag en enda häst som passar mig. Hon är lugn, snäll och älskar ompyssling! När vi kört till Firgrove där det lilla verket står så tar vi och ger en slant för henne. Och titta på oss nu!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar