onsdag 11 mars 2015

Ponnyjakt

Landon hade just köpt en ponny, som skulle bli en vallponny.

Jag var ute på en promenad och pratade med Landon.

- Du har ganska bra hand med hästar väl, Mandy?

- Ja, jag äger ju ett par

- Jag hade ju köpt en vallpo...

- Jo jag vet!

- Och den har sprungit bort, hjälp mig

Jag insåg direkt att Landon köpt hästen från ett skumt företag eftersom man inte får sälja hästar till okunninga ägare...

- Jag kan leta lite, förresten, titta där!!

Jag såg ett litet väsen där ute med en brun, vit kropp. Jag sprang ut på ängen, efter det lilla livet. På vägen stannade jag och såg en liten pöwnie stå och beta, han liksom väntade på mig.

Det var en söt brunskäckig ponny! När jag kom fram höjde han huvudet och nosade på min hand.
När jag skulle sitta upp bockade han direkt
- Nähä, inte inriden heller, suckade jag.

Jag tog mitt grimskaft och gick till Landon.
- Ta den! Jag vill aldrig igen se han! Sa han och blundade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar