torsdag 19 mars 2015

Lightbelle ~


________________________________________________________________________________
 
 
Smeknamn: Belle

Född: 2008-07-23

Kön: Sto

Ras: Appalosa

Mankhöjd: 160 cm


Lightbelle eller Belle som hon kallas föddes upp på en gård i Silverglade, som ägs av Marley. Redan som ung var hon pigg och livlig, men rädd för maskiner. Inte så långt bort fanns en åker och åt ett annat håll fanns en oljefabrik, med mycket maskiner som avgav mycket ljud och muller. Marley tvingades att lägga ut en annons på fina Belle eftersom hon inte mådde bra av allt ljud och krävde lugn.

En solig dag i Mars satt jag och drack saft i Hermans hus. Han läste tidningen och jag kollade på alla hans fina tavlor. När jag skulle hämta en kaka lyfte han på huvudet och visade mig annonsen. Han tyckte att detta var en häst som verkade passa mig bra.

Så tjugo minuter senare satt vi i bilen med lastet på påväg till försäljaren. Eftersom färjorna inte var byggda än var det en lång resa på 3 timmar, men det var det värt! För väl framme väntade ett snällt, livligt sto som skulle ta massa medaljer och göra mig lycklig!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar